HEM / LÄGER / BRITTEBO 2010

Brittebo 2010

Den 12-15 augusti var det för fjärde året i följd dags för Svenska Turnerföreningens medlemsläger på Brittebo Lägergård, som ligger ett par mil väster om Jönköping. Flickor och kvinnor mellan 4 och 64 år samlades tillsammans med sina familjer och anhöriga för att utbyta erfarenheter och dela tankar och funderingar med någon i samma situation. Den gemensamma nämnaren var Turners syndrom.

Barnmorska Carina Levelind, själv Turnerkvinna, ledde en frågestund där lägerdeltagarna fick ställa medicinska frågor. Vi hade också en lång diskussion kring vilka frågeställningar som föreningen skulle arbeta vidare med. Det som framkom var att medlemmarna framför allt önskade att vi skulle utveckla hemsidan samt utforma ett medlemsregister så att medlemmar och familjer på samma bostadsort smidigt kan ta kontakt med varandra.

Vi hann givetvis också med lite fiske och en brännbollsturnering liksom att vi under hela helgen avnjöt god mat och hade mycket trevligt tillsammans.